česky english Vítejte, dnes je středa 24. duben 2024

Gartner předvídá růst prodeje nositelné elektroniky, zejména chytrých hodinek

06.01. 2018 | Zprávy
Autor: Milan Klauz
obr300x225.png

I když přesné výsledky za rok 2017 nejsou ještě známé, společnost Gartner, Inc.. která sleduje a analyzuje trendy a následně vytváří výhledy, předvídá nárůst prodeje nositelné elektroniky v 2017 o téměř 17 %. To vyjádřeno pomocí obratu znamená, že v roce 2017 generoval prodej nositelné elektroniky ve světě obrat v hodnotě 30,5 miliardy dolarů, z čehož na chytré hodinky připadlo více, než 9 miliard dolarů. Chytré hodinky umí více, než jen ukazovat datum a čas. Spojením přes mobilní telefon mohou zobrazovat celou řadu dalších potřebných údajů, jako jsou například zprávy o situaci na silnici, upozornění z kalendáře akcí, Google mapy, texty emailů a sociálních sítí. Kromě toho mohou hlasem aktivovat služby Google, stejně jako sbírat data nositele hodinek pro fitness potřeby, atd.

Za rok 2017 se prodalo asi 41,5 miliónů chytrých hodinek, přičemž Gratner předvídá, že v roce 2021 se jich prodá již kolem 81 milionů, čili téměř dvojnásobek. Prodeji chytrých hodinek se daří hlavně díky stabilní ceně hodinek Apple Watch, jejichž cena dokonce i mírně klesla díky úsporám ve výrobě a v součástkách. Přesto se očekává, že Apple a Fossil, jako největší prodejci chytrých hodinek, budou i nadále držet cenu stabilní a v souladu s cenou známých tradičních hodinek. Podíl společnosti Apple na celkovém prodeji chytrých hodinek postupně klesne z nynějších asi 30% na 25% v roce 2021 kvůli zvyšujícímu se počtu nových výrobců. Novou kategorií chytrých hodinek se mají stát hodinky pro děti, které budou představovat asi 30% podíl všech chytrých hodinek.

Dalším stávajícím tahounem prodeje nositelné elektroniky jsou Bluetooth headsets, které představují téměř 50% podíl na prodeji, když se jich v roce 2017 mělo prodat přes 200 milionů kusů. Prodej se postupně zvyšuje s tím, jak se upouští od používání 3,5 mm konektoru. Předpokládá se, že v roce 2021 se již konektory pro připojení nebudou vůbec používat.

Prodej displejů, které se nosí na hlavě (Head-Mounted Displays) se pohybuje pouze kolem 7% a zůstává tudíž na svém začátku. Neočekává se, že by se jejich použití dostalo do fáze všeobecné potřeby.

Celá zpráva zde

(mklauz) @dps-az.cz