česky english Vítejte, dnes je pátek 26. duben 2024

Nejen posádka. V systémech eCall musí přežít i baterie

17.02. 2017 | Zprávy
Autor: Jan Robenek
01.jpg

Společnost Intersil představila integrovaný obvod ISL78693 určený k nabíjení jednoho článku typu LiFePO4 (3,6 V). Protože bude vyhovovat požadavkům AEC-Q100 třídy 3 a z připojené baterie nechá do svého výstupu Vbat při nulovém vstupním napětí „parazitně“ odtékat až 4x menší proudy než u jiných struktur – zde konkrétně 700 nA, maximálně však 3 μA, nabízí se hned jedno hlavní využití: systémy nouzového volání eCall v automobilech a jejich záložní zdroje, které tak mohou zůstat v provozuschopném stavu ještě déle. Od aplikací tohoto druhu se totiž logicky očekává spolehlivá činnost s využitím záložního zdroje a to i v případě delší odstávky vozidla.

Robustní řešení obvodů s pouzdry typu DFN o rozměrech jen 3 x 3 mm pracuje v prostředí s teplotou od -40 °C až do +85 °C a „řekne si“ pouze o několik vnějších součástek. Jednou z nich bude např. externí rezistor definující velikost nabíjecího proudu až do 1 A. Teplotní ochranu zajistí NTC termistor a pro případ studených startů zase můžeme počítat se vstupním napětím pro zaručenou činnost již od 2,65 V.

ISL78693-02

Při odběru 1 000 kusů zaplatíme za jedno provedení obvodu ISL78693 s deseti vývody necelý dolar a k dispozici máme též vývojovou desku ISL78693EVAL1Z (celá zpráva). Více na www.intersil.com/products/isl78693. Na stránkách výrobce zároveň odkazujeme na dokument s názvem Selecting the Right Battery Chemistry for Automotive Safety Applications.

(robenek) @dps-az.cz