S lednovými novinkami společnost FLIR Systems zamířila do světa automobilového průmyslu. Svou druhou generací ADK™ (Automotive Development Kit) pracujícího za každého počasí chce rozšířit možnosti ostatních senzorů v samoříditelných vozidlech, resp. též pokročilých systémech podpory řízení ADAS, a dále přitom zvyšovat bezpečnost provozu. K vyhodnocení objektů pak zařízení na titulním obrázku, pyšnící se krytím IP67, využije vedle termosnímků rovněž algoritmů strojového učení. 360stupňový výhled okolo celého vozu je sice základ, ale pouze s radary,y či kamerami pracujícími ve viditelné části spektra si vystačit nemusíme (na stránkách DPS jsme psali též V zorném poli hradlového pole aneb co vyřešíš na místě, nemusíš až v cloudu).
Výrobce zároveň představil první termokameru určenou speciálně pro potřeby autoservisů. Model TG275 na fotografii níže, který by měl být k dispozici již na jaře, je vybaven 19 200 pixely (160x120), zpracuje teplotní rozsah od -25 °C až do +550 °C, uloží až 4 GB dat, nabídne krytí IP54 a třeba též chráněnou technologii MSX® pro ještě ostřejší a názornější výstupy.
Podrobněji v celé zprávě FLIR Launches Second Generation Thermal Camera for Self-Driving Cars and New Thermal Handheld for Automotive Repair. Fotografie: Business Wire
robenek@dps-az.cz